lördag 28 oktober 2023

Ännu en...

Jag minns Mattias mycket väl.

Han och fyra pojkar till från Långemåla kom att hamna i min klass.

Han hette då Mattias Andersson och hamnade bredvid Linda Linuson näst längst fram i raden mot dörren.

Dom två trivdes utmärkt ihop och uträttade även en del skolarbete.

Jag träffade honom några gånger, men han liksom många andra försvann från bygden.

Vad som hände vet jag inte, och det saknar betydelse.

Han finns i mitt minne liksom några hundra f.d. elever till.


2 kommentarer:

  1. Så offatbart kort tid vi lever på denna jord. Jag hoppas de anhöriga kan finna tröst i de ljusa minnen som han lämnat. Kände inte Mattias personligen men tragiskt när en så ung människa rycks bort.

    Yngve Frej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yngve Frej!
      Vad jag minns var han enda barnet. Hälsade på hans föräldrar när han skulle börja högstadiet. Han fick ett knappt halvsekel på Planeten. Hittade inget på hänvisningen i annonsen.

      Radera