fredag 13 oktober 2023

En till

En av mina många f.d. elever som har lyckats bra i livet heter Tobias Ekenfelt.

Han gick i en klass med elever födda 1973, från Berga, Långemåla och Fågelfors.

Klassen var stor, 28 elever, och de sysselsatte mig, mest med tillsägelser, tillrättavisningar och uppmaningar.

Det fanns inga elaka elever, bara ett antal som inte ville skaffa sig kunskaper.

Jag har många av dem som facebookvänner, och jag vet att det har gått bra eller mycket bra för många av dom.

Tobias är en av dessa.

Vi hade ett långt telefonsamtal igår, och han berättade några minnen.

Jag hade sagt att det alltid finns lite tid till och att man inte ska ge upp, även om man ligger under med 4-2 och det är mindre än en minut kvar av matchen. (Sverige – Finland, Anders Masken Carlsson gjorde 2 mål och kvitterade.)

- Får vi sluta nu? frågade eleverna.

- Nej, ni hinner mycket på en minut, blev mitt svar.

Tobias har tagit till sig det.

Mina gratulationer till ett halvt sekel på Planeten!

Må gott, och vi kanske ses….


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar