torsdag 7 mars 2024

Uppfattas.

Jag är så innerligt trött på ”Folket” som fortsätter med sitt gläfs, gny och bjäbb om skolorna i vår kommun, men de sysselsätter åtminstone lokalredaktören.

Dessutom har de bristfälliga kunskaper i svenska språket.

Om ”Folket” anser att kommunledningen i Högsby uppfattas ha olika versioner, så är det inte så.

Den underordnande konjunktionen ”att” inleder en bisats – inte en huvudsats.

Formuleringen är entydig.

Folket” vill inte förstå – ”Folket” vill uppfatta!

Att KD låtsas stå på ”Folkets” sida betyder att de vill ha ”Folkets” röster i nästa val.

Heléne och Carl-Wictor är inte dumma.

De vet liksom de flesta att Högsby kommun är en avfolkningsbygd.

Det bästa är att barnen får en så bra undervisning som möjligt.

Sluta med ert evinnerliga tjat om de små perfekta skolorna!

De är inte perfekta.

(OT 20240307)

 

2 kommentarer:

  1. Gudskelov är det många år sedan du gick i pension,men trots det så vet du tydligen vad som är bäst för dagens elever i grundskolan.Sen att du raljerar över människor som bryr sig om och är genuint oroliga och uttrycker det på olika sätt är ett bottenmärke även med ditt inskränkta sätt att se på verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Okänd!
      Din motvilja mot mig och allt jag gör och tycker dömer bara dig själv.
      Jag är så innerligt trött på ditt ständiga gnäll om allt jag säger, tycker, anser, säger, skriver och gör.
      Jag är lika trött på ditt primitiva hat mot allt socialdemokratiskt.
      Gör mig en sista tjänst:
      Kommentera inte min blogg mer!

      Radera