torsdag 3 januari 2013

En viktig detalj glömdes.

Ingemar Svanström vill gärna fortsätta att vara kommunalråd, och det kan jag väl förstå. Makt är intressant, och för en del människor är makten viktig.
Av någon anledning har både kommunalrådet och reportern missat en detalj, som åtminstone för min del har avgörande betydelse, nämligen maktens pris:
Fjäsket för sverigedemokraterna.
Mitt minne är trots min relativt höga ålder i ganska gott skick när det gäller sverigedemokraternas roll efter valet 2010.
Min egen blogg utgör därvidlag ett gott stöd för minnet.
Jag skulle skämmas över att förhandla med sverigedemokrater om makten.
Man förhandlar inte med sverigedemokrater, inte ens om de beväpnar sig med järnrör.
Man bekämpar dom.




Jag deletar med någorlunda regelbundenhet äldre inslag från min blogg.
Dom här tre kommer jag inte att deleta.
Jag kommer att hänvisa till dom inför valet 2014, eftersom jag anser det nödvändigt att påminna väljarna om vad som hände och hur det hände, när Ingemar Svanström valdes till kommunalråd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar