måndag 26 december 2016

De höll igång musiken bra.

Jag åkte till Berga för att lyssna på julmusiken.
Det fanns många duktiga musiker och solister, men jag väljer att nämna Hanna Olsson.

Hon var suveränt bra.
Hon stack ut rejält.
Att se Andreas Olsson dirigera Berga Blås var en trevlig överraskning.
Han spelade lite piano också.
Som helhet en lyckad kväll med en publik på kanske 180-190 personer.
Gör gärna om det!
Undrar hur många som hade kommit om det hade ägt rum i Högsby. 30-35?
Dom två äldre gentlemännen bakom mig som förde ett intensivt samtal medan Zebastian Strömberg läste julevangeliet visade prov på mycket dålig respekt.
Jag förklarade för dom, att jag inte hade åkt till Berga för att lyssna på dom.
Det hjälpte.
OK, jag tror inte på Gud och allt det där andra, men de som nu gör det kan väl få slippa lyssna på ett ointressant samtal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar