söndag 9 september 2018

Ännu en återträff.

Igår kväll kvart över nio ringde det mitt i ”Morden i Midsommer”. Det var Patrik Ekman (f.d. Fan-Hansson), som med icke helt nykter röst inbjöd mig till Värdshuset.
- Vi har återträff. Vill du komma?
Jag var där strax efter 10. Morden tittar man klart.
Jag blev presenterad för de närvarande av Camilla Schön.
Jag förklarade att jag inte hade kommit för att diskutera valet, vilket accepterades.
Dom kände igen mig, men jag kände inte igen alla, eftersom jag inte hade haft alla som elever.
Att inte känna igen Roger Holmer, som var med i det seriesegrande P10-laget grämde mig, men värre var att behöva fråga Eric Bom. Jag skäms lite över det än.
Jag saknade några, men de må ha haft sina skäl att inte närvara.
Många gamla minnen dök upp.
Fler än jag och Lina Danlid kom ihåg att jag lyfte ut henne genom fönstret när hon stod framåtlutad och snackade skit med någon där utanför.
Vad det hade renderat mig idag spekulerade vi inte om.
Jag betraktar Lina, liksom de allra flesta andra som goda vänner.
Mycket av snacket gällde musikalen ”Odysseus äventyr”, och båda huvudrollsinnehavarna fanns där, men märkligt nog inte en enda av ”Gudarna”.
http://h-gstromersblogg.blogspot.com/2011/05/odysseus-irrfarder-1998.html
Hajen och jag sjöng ouvertyren ”Rök över Troja”. Vi kunde den båda två, 20 år efteråt.
Jag har varit på ett antal återträffar.
September 2011 med f.77
Därefter med f.80. f.73, f.81, f.60.
För min del är det glädjande att mina f.d elever minns mig, och fortfarande vill byta några ord med mig.
Vilka som återträffas härnäst får jag veta när jag behöver få veta.
Tack för inbjudan Fan-Hansson!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar