tisdag 4 september 2018

En vallfärd?


Så här skriver Kristdemokraterna på Facebook:

Nu är det verkligen dags för ett politiskt beslut om ny ungdomsgård/fritidsgård i Högsby - 5 år i tillfälliga lokaler/Fröviskolans klassrum nu Kristdemokraterna vill ha ett beslut, nu! Det finns ett färdigt förslag om en tillbyggnad av befintlig Sporthall på Fröviskolan för ca 12 miljoner kronor. Det kommer ta ca 1 år ytterligare att projektera och förbereda byggstart - OM politiken går vidare med detta förslag. Den 18 september är förslaget hos kommunledningen/KLU, och om de skickar det vidare kan det komma upp i kommunstyrelsen den 16 oktober, och till kommunfullmäktige i november. Tyvärr har vi alltså inte fått upp frågan till ett beslut den här mandatperioden, utan det nyvalda Kommunfullmäktige kommer att avgöra frågan.

Men jag hade ett minne av att KD redan motionerade om detta och fann, att man motionerade om detta redan före valet 2014.
Motionen avslogs av kommunfullmäktige.
Jag frågar mig, och väljarna borde fråga sig, varför KD kör en repris av en motion, som avslagits en gång, och varför man gör det så nära inpå valet, att beslutet fattas först efter detsamma.
Till yttermera visso har KD haft ordförandeposten i utskottet under mandatperioden.

Om motionen går igenom i kommunfullmäktige lovar jag att göra en vallfärd till kommunhuset omedelbart före påföljande sammanträde och med hög och tydlig stämma förkunna, att KD är det bästa partiet i Högsby kommun, och att jag djupt ångrar att jag inte röstade på KD.
(Mina tidigare löften om vallfärder har jag inte behövt infria.)

Det byggdes ingen golfbana i Allgunnen att vallfärda till.
Marinen tvingade int upp någon U-båt till ytan.
Detlef Sannemüller träffade inte Zlatan i Paris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar