tisdag 6 november 2018

Hut går hem.

Vårt förra kommunalråd Nils-Erik ”Pigge” Gustafsson lärde mig uttrycket ”Hut går hem”.
Hut kan ibland ha en lång, krokig och svår väg att gå, men hut går hem.
Nu har hut gått hem.
Centerns, moderaternas och KD:s skrupelfria fjäsk för SD efter valet 2014 har belönats av SD på deras eget speciella sätt.
De plockade retfullt enkelt bort Tuva Bojstedt ur kommunstyrelsen och ersatte henne med en av sina egna.
Metoden de använde är vidrig och avskyvärd när det gäller heder, moral, ärlighet och liknande.
Tillvägagångssättet är fullt i enlighet med hur sverigedemokrater agerar, men kommunallagen följdes.
Jag bifogar två återblickar för läsare vars minne behöver friskas upp.
http://h-gstromersblogg.blogspot.com/2014/12/ett-forhallande.html
Jag närvarade inte vid gårdagens möte, och om jag har missuppfattat något som sades eller gjordes, så rätta mig.
Jag ser sverigedemokratin som en politisk varböld.
Den växer och växer och har inget gott med sig.
Den orsakar problem och gör ingen nytta.
När den en gång spricker kommer man att äcklas över innehållet.
OBS! Detta gäller sverigedemokratin, inte dess väljare och sympatisörer, och i vissa fall inte heller dess representanter.



2 kommentarer:

  1. :ETT ORDSPRÅK HG"
    Naturen har sin gång
    Om du fattar?????

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym?
    Jag förstår uttrycket, men inte precis vad i mitt inlägg du åsyftar. Om du menar att varbölder spricker, så gör dom det, förr eller senare.

    SvaraRadera