torsdag 15 november 2018

Leif och kvinnorna.

Röstberättigade invånare i Högsby kommun har röstat på Leif Gustafsson.
De anser honom vara en värdig representant i Högsby kommunfullmäktige.
Ja, han är en värdig sverigedemokrat!
Han anses ha en unken kvinnosyn.
Hans härskarteknik är dokumenterad.
Han kallar oförskämdheten ”en detalj”.
En enda kvinna representerar SD i Högsby kommun.
Han anser inte att det är några fel på hans kvinnosyn.
Det tycker jag är motbjudande, men det tycker inte hans väljare.
De verkar beundra detta.
Varför?
Han fortsätter:
Uttalandet var menat som ett skämt”.
Varför är det då inte roligt?
När mobbaren blir ertappad med mobbning säger han ”Vi skojade bara”.
Leif Gustafsson skämtade bara.


Avslutningsvis inträder piratkaptenen, den sverigedemokratiske riksdagsmannen Mattias Bäckström Johansson på scenen.
Han anser att samtliga inblandade behöver fundera över sitt agerande.
Alla är lika goda kålsupare, tycker MBJ med andra ord.
Kålsuparsnacket är en annan bra teknik när man har gjort ett misstag eller en dumhet, och ska skylla ifrån sig.
Det vet givetvis MBJ.
Det är därför han använder sig av den.
I det här fallet är det nog mest SD:s och Leifs beteende det gäller.
För övrigt anser jag att SD är ett rasistiskt parti och det grundades av en nazist 1988.
(OT 201811159)

21 kommentarer:

  1. Jag kommenterade tidigare i höst, bestämt efter valet att SD kommer "ATT" ha en avgörande roll efter valet!
    Men "DU" hg strömer" förnekade det med bestämdhet.

    NU ÄR VI DÄR!

    MÅ BÄSTA PARTI VINNA!!!!!


    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Deras "avgörande roll" består i att hålla på med utpressning och politiskt jävelskap.
    Inget gott kommer från SD.
    Det är inte alls säkert att bästa parti vinner, även om Åkesson står och spänner sig i TV.
    Det kan bli flera.
    Tråkigt med Sjöbo och Staffanstorp.
    Förresten, vad gillar du Leif?
    Inlägget handlade om honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leif representerar, "VÄLL" SD om inte jag har helt fel!
      Politik är ett rävspel! Eller?
      SJÖBO & STAFFANSTORP ÄR PÅ LOKALNIVÅ!
      eller?
      Till sist Leif är väl en person med åsikter precis som "DU & JAG"

      Radera
  3. Hej Anonym!
    Bättre kan du.
    Leif representerar, "VÄLL" SD om inte jag har helt fel!
    Dett faktum är obestridligt och således icke vidare att diskutera.
    Vad gillar du hans kvinnosyn, exempelvis?
    Är han vänlig mot damer?

    SvaraRadera
  4. Din egna kvinnosyn, på kvinnor från andra länder, som svenska män tar hit?
    Hur var det nu du sa om importerade kvinnor?

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym!
    Mycket illa genomtänkt och troligen kortslutning.
    Där högg du i sten så det gnistrade om yxan. Det är ju inte MIN kvinnosyn.
    Det är ju DERAS.
    Jag är ihop med en svensk kvinna, född i Sverige.
    Det har jag klarat av i 52½ år nu.

    SvaraRadera
  6. Inte alls illa genomtänkt,möjligen från din sida. Det var ju du som kallade en Asiatisk kvinna i Högsby för ... ja du jag tänker inte återupprepa ditt uttalande.
    Din dubbelmoral stinker.

    SvaraRadera
  7. Hej igen, Anonym!
    Jag vet vad jag skrev, och det är det det är frågan om.
    Fortfarande är det INTE jag som tar hit kvinnor från fjärran länder.
    Är det mycket svårt att inse den skillnaden??!?

    SvaraRadera
  8. Nej det är inte du som tar hit kvinnor från fjärran länder. Vad har det med saken att göra? Har jag förstått dig rätt att du tycker det är en företelse som du inte uppskattar? För det är ju det du skriver.

    SvaraRadera
  9. Wow skrapa på ytan så kommer en rasse fram.

    SvaraRadera
  10. Hej Anonym 1 och Anonym 2!
    Nu räcker det!
    Ni VILL inte fatta!
    Det har med saken att göra.
    Rasse har heller inget mad saken att gör. Bara en elak förolämpning.
    Nu har jag publicerat er smörja, så jag slipper bli kallad "feg",
    så nu kan ni antingen koppla på era tänkarapparater eller bara låta bli dumheter.

    SvaraRadera
  11. Fattar precis vad du menar.
    Du menar att kvinnorna utnyttjar männen för att få komma hit.
    Självklart händer det men lägg av med att generalisera.

    SvaraRadera
  12. Hej Anonym!
    Nej, du har inte fattat ett dugg vad jag menar.
    Där ger jag upp.
    Det var Leifs kvinnosyn det gällde.
    Ta ett snack med honom, men fortsätt INTE här på min blogg.
    Du har fått säga ditt.
    Jag är ingen "fegis" men jag är så trött på dig just nu!

    SvaraRadera
  13. Sluta slingra dig,kan du åtminstone va så rakryggad att du svarar på frågan:Står du fast vid din kommentar om "importerade kvinnor"?

    SvaraRadera
  14. Hej du rakryggade Anonym!
    Exakt var har jag använt orden "Importerade kvinnor"!
    Du beskyller mig för något jag inte har skrivit, och uppmanar mig sedan att jag ska sluta slingra mig.
    Sluta med omotiverade , falska och lögnaktiga beskyllningar!
    Jag förstår varför du är Anonym!
    Då kan du ljuga obemärkt.
    Fy fan!

    SvaraRadera
  15. Nej det är sant du kallade dem inte för importerade kvinnor utan samlagsinvandrare.
    Det är ju mindre allvarligt?

    SvaraRadera
  16. Hej igen, Anonym!
    Nej igen!
    Jag skrev s-ml-gsinvandring!
    EXAKT SÅ!
    Menar du att de tas hit för att bara laga mat?

    SvaraRadera
  17. Om det är fråga om samlagsinvandring så måste väl personerna som invandrar vara samlagsinvandrare så vad är problemet med att jag använder den svenska som du lärt mig? Du sätter en stämpel på kvinnor från andra länder som gifter sig med svenska män. Skrapar man på ytan så kommer rasisten fram. Du sätter kvinnor i fack beroende på var de kommer ifrån och hur de kom hit.

    SvaraRadera
  18. Hej Anonym!
    Rasist? Jag? Höh?
    Alla raser förökar sig väl på samma sätt.
    Jag brukar säga att kärlekens vägar är outgrundliga.
    Hur andra blir förälskade vet bara dom.
    Jag kan däremot inte förstå, hur man kan veta exakt vilken kvinna på andra sidan planeten man just har blivit förälskad i.
    Jag har alltid haft personlig kontakt, via ögon, öron, händer mm. med de kvinnor, flickor, damer töser jag har varit förälskad i.
    Därför förstår jag inte en avlägsen långväga distansförälskelse.
    Däremot vet jag vad män kan göra med kvinnor, oavsett vilket fack DU sätter dom i.
    Har jag varit tillräckligt tydlig den här gången, eller ska du bjäbba mer?

    SvaraRadera
  19. Ja du har rasistiska åsikter och förutfattade meningar. Du behöver inte förstå och på så sätt kan du hålla dina unkna ideer för dig själv. Bjäbb?? Det är inte bjäbb.Menar du att just dessa kvinnor som du så föraktfullt kallar samlagsinvandrare inte omfattas av samma rättigheter som vilken kvinna som helst?
    Du trycker ner kvinnor som gifter sig med svenska män.Du borde skämmas.

    SvaraRadera
  20. Hej för sista kommentaren den här gången, Anonym!
    Tillskriv mig INTE uppfattningar som jag inte har och sluta kritisera mig för det.
    Jag har INTE nekat någon kvinna några rättigheter.
    Känner däremot till en svensk kvinna som har gift sig med en icke svenskfödd man. Det skäms jag inte för.
    Ja, du bjäbbar när du påstår att jag har skrivit det jag inte har skrivit.¨
    Fult och elakt.

    SvaraRadera