söndag 11 november 2018

Slut.

Ja, nu är det slut!
Gårdagens 110-årsjubileum var min sista stund med HIK.
Det var ett värdigt slut på mina 41 år med Högsby IK.
Jag var med på jubileerna 1983, 1988, 1998, 2008 och nu, 2018.
Jag har gjort musik och framfört texter med hyllningar till HIK sedan 1988.
Gårdagens festligheter på Stabygården var välplanerade både av HIK och oss musikanter, vilket gjorde det till det bästa jubileet av dom fem jag har närvarat på.
Vår underhållning uppskattades, främst därför att vi i Strömers Sista Pack var bra.
Riktigt bra!
Den avslutande ”Goodninght sweetheart” satte vi femstämmigt.
Många i publiken tyckte om mina texter till välkända melodier, och ville ha dom.
Eftersom jag inte kommer att göra musik på fler jubileer lämnar jag ut mina texter här på min blogg, en om dagen tills alla är utlagda.
De som så önskar må kopiera.
Jag vill tacka publiken igår.
Vi som gjorde musiken märkte att ni var med oss, och det höjde oss lite till.
Jag vill tacka Högsby IK:s styrelse, som valde att låta just oss göra musiken.
Men mitt största och hjärtligaste tack går till Hugo, Oliver, Viktor och Elias som finner glädje i att göra gammal musik med en gammal man.
Blir det fler tillfällen i framtiden?
Det märker jag i så fall.
Så behöver du gammal god rock’n roll, så kontakta oss.
Vi finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar