tisdag 13 juni 2023

Tidstrubbel.


Jag har sett årets musikal, Tidstrubbel.

Den håller.

Jag tänker främst på att antalet elever i nian är 43 elever.

Urvalet är mindre numera.

Vi hade alltid över hundra när jag var med och hjälpte till.

Entrén är bra.

Kulisserna är snygga och passande.

Det är många scenbyten, kanske för många, men man gör dem korta.

Kanske hade man vunnit på färre scener – kanske inte.

Eleverna har valt sin musik, och den är inte alltid min, men den passar till danserna.

Tre pojkar i hatt var duktiga, liksom de många flickorna som dansade.

Baklängesvolten satt bra.

Huvudpersonen Masun Stark, som även sjöng ”Can’t help falling in love” var helt suverän.

Jag sätter hans sånginsats som den bästa genom alla musikaler

Han förtjänar stående applåder!

Orkestern gjorde dessutom sin bästa insats i den låten.

I övrigt gäller den gamla vanliga kritiken:

Aktörerna har för bråttom med sina repliker, och riktar dom inte alltid till publiken.

Orkestern är inte i samma klass som tidigare när vi hade en kommunal musikskola, men dom gör sitt.

Melker Nord, gitarr, Elsa Karlsson, elbas, Alva Holmer, trummor, Manvelle Pelle, Ann Seppäne och Alfred Karlssson, klaviatur leddes av Christian Karlsson.

Slutscenen från ”Grease” var bekant.

Jag finns nog i publiken onsdag kväll....



 

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Ganska löjligt när du leker kritiker och ger ros och ris åt ett gäng 15-16 åringar som aldrig stått på en scen inför publik förut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym!
      Varför anser du mig inte tillräckligt kvalificerad för att ha åsikter om musik och Frövisklans 35 musikaler? Jag pratade med dom efter föreställningen, som jag alltid har gjort. Detta gäng 15-16 åringar som aldrig stått på en scen inför publik förut förstod vad jag sa. Du är offside, Anonym.

      Radera
    2. Frövisklans?

      Radera
    3. Hej Anonym!
      Jag missade ett o och hade för bråttom. Nej, det är ingen klan.

      Radera