lördag 19 december 2020

En kommentar.

 Med stor glädje och lite stolthet lägger jag ut denna kommentar på min blogg och Facebook.

Unknown har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Jag minns.":

Snubblade in på denna bloggen idag och läser detta inlägg. Som en av dessa 28 elever så vill jag verkligen framföra min tacksamhet till dig! Trots att högstadietiden egentligen är en relativt kort period av ens liv så är det år som fastnar i minnet. Och att denna klass var bra håller jag med om men det berodde inte bara på klassen.

Med egna barn i skolåldern så är det oundvikligt att börja reflektera över sin egen tid i skolan och jag kan genuint säga att jag verkligen, med perspektiv på det, uppskattar hur dessa år såg ut. Med många år i skolan, både innan och efter denna tid, så rankar jag dig väldigt högt som lärare. Det är en sak att besitta ämneskunskaper men att kombinera detta med ett sinne för rättvisa, ordning och framför allt humor är det få som uppnår på samma sätt som jag upplevde att du gjorde.

Läser i övrigt på bloggen många kommentarer från främst anonyma källor som i grunden verkar handla om människosyn. Vill skicka med att du format minst en och förmodligen många fler till att ha en inkluderande och öppen syn på många saker i livet. Tack för det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar