tisdag 15 december 2020

Mina tankar.


 

Ingen Juladans i år.

http://h-gstromersblogg.blogspot.com/2013/12/arets-juladans.html

(Jag hade fel där)

Tråkigt, liksom så mycket annat i Coronans spår, men jag kan komma över det.

Dock går mina tankar till årets nior, som lär få vänta på sin musikalresa, om det nu blir någon.

Jag minns alla mina musikalresor, från 1990 då vi såg West Side Story på China till den sista , då vi såg Mamma Mia på Cirkus.

Vi besökte Riksdagshuset, där vi visades runt av Håkan Juholt, som Ingvar Gunnarsson var bekant med.

Jag känner bara till ett fåtal av niorna numera, men väl en del föräldrar, som i många fall har varit med om en musikalresa.

Jag kan bara hoppas att det blir en musikalresa för niorna.

Traditioner ska inte brytas.

De ska bevaras.

6 kommentarer:

  1. 7802 döda läser jag på text tv,tyvärr lär den siffran stiga.
    Ett mörkertal av människor som fått följd skador efter Covid,förmodligen fler än de avlidna. Jag skrev på din blogg för X antal månader sedan att ansvariga ska ställas till svars. Ingen ska komma undan ett folkmord pga inkompetenta politiker och sk experter. Du var av en annan åsikt.
    Tycker du fortfarande att ingen ska ställas till svars och att hela denna corona strategin inte är ett misslyckande?

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Intressanta synpunkter, men vad har dina beskyllningar om "Folkmord" med våra musikalresor att göra?
    Politiker ställs till svars i allmänna val. Visste du ju, men låtsades inte om.
    Det är svårt att spå - särskilt om framtiden (Mark Twain).
    Sälj din efterklokhet till Ebba Busch.

    SvaraRadera
  3. Efterklokhet??
    Det handlar om att lyssna på resten av världens experter istället för att ensidigt lyssna på Tegnell. Du började med att skriva om juldansen som inte blir av i coronans spår. Så bara för att man är politiker så kan man klara sig ifrån ansvar?

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym!
    Du fortsätter att bjuda ut din efterklokhet.
    Vem har lagt anbud på den.
    INGEN visste något i februari - mars. Inte ens du.
    Jodå. Politiker lyder under svensk lag.
    Vem åtalar någon för "folkmord".
    Lägg av nu medan tid är.
    PS! Berätta gärna hur mycket du fick för efterklokheten.

    SvaraRadera
  5. Du som språklärare måste väl ändå veta ordets betydelse?
    Hur var jag efterklok i våras när det är nu man ser resultatet?
    Är du utbildad lärare?

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym!
    Jag har inte hört dig säga något "i våras".
    Jag har motsvarade 120 p i svenska + lite annat.
    Jag vet även vad "folkmord" innebär.
    Det vet inte du.
    Nog nu!

    SvaraRadera