onsdag 16 december 2020

Fler fünd.

 




När jag städade undan textilier gjorde jag flera fünd, bland annat ett antal tröjor från olika lussevakor.

Jag var med på alla, från den första 1981 i dåvarande fritidsgården, till 2007 som blev min sista.

Vi var i Hornsö skola, Hagadal (Hultsfred) och till sist Tegelbruket.

1988 introducerade jag och Stig Wisén "Werner und Werner".

Manuset knåpade jag, Patrik och Ina ihop gemensamt, men det förnyades varje år.

Det finns kvar.

Jag hade med min gitarr och efter luciasången sjöng vi strofer om oss lärare på melodin ”Du ska få min gamla kortlek när jag dör.”

Rosmarie Stjernström höll fram texterna åt mig medan jag kompade.

Eleverna passade på att driva med oss, och särskilt minns jag Berras (Berketh Estifanos) imitation av mig.

Vid ett tillfälle var eleverna oförskämda, men det satte vi stopp för.

De flesta lärarna deltog, och visst hade vi roligt.

Jag minns lussevakorna med glädje.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar