söndag 8 september 2013

Jag och musiken 34.

Ja, vi hade lagt av, men det var inte slut .
Fortsättning följde.
Grännaborna ville återuppliva gamla minnen och höra oss igen och dansa till vår musik.
Påskafton 1977 spelade The Fox Hunters i medborgarhuset i Gränna.
(Ja, jag minns det tydligt, för det var snöstorm på annandagen när vi skulle åka tillbaka till Högsby.)
Publikrekordet rök all världens väg.
Dom äldre kom för att återuppliva gamla minnen, och dom yngre kom för att kolla om vi var så bra som dom äldre påstod.
Vi hade övat väldigt lite, men vi skötte oss.
1982 var det dags igen.
Vi spelade på en loge strax söder om Gränna.
Den var knôkfull med folk.
En viss Peter Svärd följde med mig från Högsby med sin rullbandspelare och bandade hela kvällen. Varenda ton (även några missar och någon enstaka felspelning) kom med på rullbandet.
Jag har allt konverterat till CD. En hel del tål att lyssnas på även om Leif inte kunde alla de stämmor Ludde hade sjungit.
Succén upprepades året därpå.
Då gästspelade Patrik på tenorsax i några låtar.

Där skulle jag kunna sluta men det finns fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar