torsdag 12 september 2013

Jag och musiken 35.

När vår yngsta dotter Caroline och Gunnar skulle gifta sig den 10 augusti 2002 hade dom planerat allt minutiöst och långt i förväg.
Caroline hade frågat mig:
- Pappa, kan inte det där bandet du hade på 60-talet spela på vårt bröllop?
(Observera ordvalet ”det där bandet”!)
Staffan var bjuden på bröllopet, eftersom han är Carolines gudfar, så han var givetvis med.
Jag visste, att Jocke inte kunde spela gitarr sedan han fått Guillian-Barré Syndrom i början på 90-talet, så jag frågade Patrik, om han kunde ta den andra gitarren och några stämmor.
Han skulle liksom jag vara med på bröllopet.
Han nappade.
Jag ringde vår trummis Leif i Göteborg, men si, han kunde inte vara med.
Hans dotter skulle gifta sig den 10 augusti!
Ludde fanns i Singapore.
Vi hade ingen trummis, men jag kände Kalle Berggren.
Han ville vara med, fick en CD med några låtar, övade med oss andra en gång i Gränna, och det räckte.
Kalle Berggren är en suverän trummis.
Tack en gång till, Kalle, för att du var med!
Jodå, dom gamla takterna fanns kvar, vi var nöjda, och bröllopsgästerna var det också, bortsett att dom tyckte att vi slutade för tidigt.
Det var nog sista gången jag gjorde musik tillsammans med någon från The Fox Hunters. Första gången var ganska exakt 40 år tidigare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar