onsdag 18 september 2013

Jag och musiken 38.

Den 22 mars 1990 arrangerade högstadiet ”Tema Dans”. Jag skulle ansvara för musiken och samlade ihop ett gäng duktiga ungdomar.
Orkestern bestod av Ulf Petersson, trummor, Ann Svensson (numera Hultman) piano, Andreas Pettersson och Andreas Svensson, tenorsaxofon,  Daniel Persson, sologitarr och Marcus Högqvist (Åk 6) på kompgitarr. Han var en bra gitarrist redan då.
Jag fick ta basen själv, eftersom det inte fanns någon basist på högstadiet.
Det hade jag i och för sig ingenting emot.
Johan Johansson (JJ) och Jenny-Ann Hägelmark sjöng de flesta låtarna, men jag och Daniel fick var sin.
Rosmarie Stjernström dokumenterade allt med skolans videokamera och ljudkvalitén är därefter, men det allra mesta håller en hyfsad standard.
Jag har låtit konvertera allt till DVD, och intresserade kan få köpa ett exemplar.
Vi repeterade bara två gånger, och allt satt inte, sången slirar vid några tillfällen, men vi hade roligt och högstadieeleverna rörde på sig med några undantag.
Frågan är, om JJ hade vågat ta huvudrollen i West Side Story utan det självförtroende han fick av ”Tema dans”.

I vart fall gjorde han det, och Fröviskolans musikaler blev en fin tradition. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar