lördag 18 juni 2011

Elvisprojektet högsbydagen.

(Elvisprojektet, slutet kommer i morgon)
En gång är ingen gång.
Två gånger är en repris.
Tre gånger är en tradition.
Ja, vi gjorde en alldeles utmärkt bra spelning utanför Högsby Sparbank idag. Vädret var bra, Roger som skötte ljudet var bra och vi var bra.
Jag skulle inte skämmas för att ställa Elvisprojektet på någon scen i Sverige. Vi har en besättning som förstår att bemanna stationerna och göra sina insatser. Alla har fått sin utbildning eller delar därav i den numera nedlagda Kommunala Musikskolan.
Jag ville inte nämna det under spelningen, men Jonatan Karlsson befann sig annorstädes, så vi saknade både hans röst och hans lur, den där som man drar fram och tillbaka på.
Vi klarade oss bra ändå, men hade kanske varit ännu en liten aning bättre med Jonatan.
Alla i Elvisprojektet är positiva till att samlas fler gånger, kanske öva in några låtar till, men framför allt utveckla blåset. Et bra blås skapar tryck, och jag har pratat med John Friberg om en comeback. Jag ska också fråga Carina Henriksson. Med fyra lurar får vi en ny dimension i spelet, och en utökad repertoar.
Jag har även pratat med Henrik på Värdshuset om höstlovet. Vidare pratade Ragnar Pettersson med mig om nästa sommar och Långemåla.
Det ser ljust ut.
Problemet är att samla alla dess duktiga musiker samtidigt på samma plats.
Idag njuter vi av allt beröm som vår publik öser över oss.
I morgon börjar framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar